Review: Etos nail-art stripers

Nail-art is al een tijdje populair en zoals je kunt zien in mijn nageltutorials hoeft nail-art ook zeker niet moeilijk te zijn. Vaak kun je met enkele simpele dingen en technieken al hele leuke nagels creëren. Een manier om dit makkelijk te doen is bijvoorbeeld door stripers te gebruiken. Stripers zijn nagellakjes voorzien van een heel dun kwastje, waar je dus makkelijk strepen (stripes) mee kunt maken. En vandaag review ik budgetvriendelijke stripers van de Etos voor jullie.

Bestand 14-07-16 20 28 15
De stripers van de Etos zijn niet nieuw in het assortiment. Etos heeft deze al wat langere tijd, maar wel zijn de kleuren steeds verder uitgebreid. Ze begonnen met zwart en wit, maar hebben nu ook andere kleuren. Ik heb niet alle kleuren voor jullie, maar ik kan jullie zeven kleurtjes laten zien. De kleuren hebben geen namen, alleen nummers dus dat is wel een beetje saai. Ik heb de volgende kleuren:
Bestand 14-07-16 20 28 36Zoals je ziet van links naar rechts heb ik: zilver, goud, medium blauw, groen, oranje, rood en roze. Er is sowieso ook nog zwart, wit en donkerblauw. Wellicht zijn er nog andere kleuren, maar dat kan ik niet goed terugvinden. De stripers kosten in ieder geval €2,50 per stuk, wat ik redelijk vind. Ik heb de meeste tijdens een 1+1 nagellakactie gekocht en dan heb je er dus twee voor €2,50 (gierige Zeeuw hé, hahaha).
De inhoud van de flesjes kan ik niet vinden, dit wordt niet vermeld. Om je een idee van de grootte te geven heb ik hieronder een foto met mijn hand erop:
Bestand 14-07-16 20 28 51Op zich is de striper prima qua hoeveelheid. Je hoeft toch je hele nagel niet met deze kleur te lakken dus er zit voldoende in om lang mee vooruit te kunnen. De stripers werken door middel van een draaidop, zoals iedere nagellak. In plaats van een dik kwastje haal je een dun kwastje tevoorschijn die het product goed oppakt. Als de stripers net nieuw zijn, moet je zelfs voorzichtig zijn, omdat er grote druppels kunnen vormen. Wanneer die naar beneden glijden veroorzaakt dat een grote vlek en dat zou zonde zijn van je manicure. Goed langs de rand afdoen en opletten is dus wel nodig, maar dit hebben de meeste stripers.
Bestand 14-07-16 20 29 37Met het dunne kwastje kun je dunne en dikkere lijnen maken, afhankelijk van de druk die je uitoefent op het kwastje en de hoeveelheid lak die je op het kwastje hebt zitten. Ik heb de kleuren uitgetest op een nepnagel, zodat jullie de kleuren goed kunnen zien:
Bestand 14-07-16 20 29 06De meeste kleuren vind ik goed dekken. Wel zullen de meeste kleuren het makkelijkst overkomen met een witte ondergrond. Bij andere kleuren als ondergrond zul je wellicht meerdere laagjes van de striper nodig hebben om de kleur dekkend te krijgen. De kleuren die me wel tegenvallen zijn de gouden en rode kleur. Deze lijken erg waterig waardoor ik zelfs op de nepnagel meerdere laagjes nodig had om het dekkend te krijgen.
Met een striper kun je streepjes zetten, maar uiteraard kun je er meerdere dingen mee doen. Hieronder heb ik een simpel design gemaakt met de blauwe, groene, oranje en roze striper om je een idee te geven van de mogelijkheden.

Bestand 14-07-16 20 29 23Maar wat is mijn eindoordeel?
Ik vind de Etos stripers een leuke toevoeging voor iedereen die van nail-art houdt. Het is een makkelijke manier om een design op te leuken. De stripers van de Etos zou ik wel in een aanbieding kopen, anders vind ik ze wat aan de prijzige kant. Ook is niet iedere kleur even goed, aangezien sommige een beetje waterig zijn. Ook vergen ze wat precisie en oplettendheid tijdens het aanbrengen, maar dat is bij nail-art meestal het geval. Kortom: de meeste kleuren zijn prima stripers voor een redelijke prijs.

Liefs,
Corinne.

5 thoughts on “Review: Etos nail-art stripers

1. Ik vind het zonde van het geld om zo allemaal dezelfde kleuren striper te kopen als dat ik al in mijn rekje heb staan, daarom gebruik ik verschillende maten van kwastjes en mijn gewone nagellak! Maar de stripers van de etos zien er best goed uit, moesten we een Etos hebben in België zou ik meteen een paar gaan halen!

Like